Periòdic catalanista de publicació setmanal, els dijous, que va aparèixer el 1912 i va tancar el 1913. Es va iniciar definint-se a través de la comparació amb un gall: «si de desafinar, d’esser estrident, s’en diu fer un gall, ¿per què no’n teníem de fer